#
#
Кропивницькі видання та редакційна політика. На що звернути увагу
#

Лише одне топове кропивницьке видання  з десяти оприлюднило на власному сайті основи роботи та співпраці, які можна зарахувати за редакційну політику. В усіх інших відповідний документ, чи навіть базові принципи роботи, наразі не опубліковано.

 

Такими є результати моніторингу порталів 10-ти найрейтинговіших кропивницьких медіа: ГречкаТочка доступуБез купюрКіровоград24ЗлатопільDozor, CBNПрожекторАкула Медіата Пульс, що було проведено командою проєкту INFOCRIME.Кропивницький.

 

Розпочнемо, однак, з азів, а точніше навіть роз’яснень, що таке ця редакційна політика. Одразу зауважимо, що чинне законодавство не містить визначення даного поняття, однак воно активно використовується для опису концепції інформаційної діяльності того чи іншого видання.

 

За словами юриста Інституту масової інформації Алі Сафарова попри те, що редакційна політика далеко не завжди сформована у якийсь конкретний документ, зачасту топові видання все ж мають свій набір правил та відпрацьований алгоритм поводження з інформацією та доступу до неї. «Намагання впровадити прозору, чесну й зрозумілу інформаційну діяльність, яка варта довіри, збільшує аудиторію відповідних редакцій, а отже покращує їхнє ринкове становище», - резюмує Сафаров.

 

Попри відсутність чітких правил та вимог до формування редакційної політики такий документ має не порушувати чинне законодавства України про інформацію та відповідати етичним засадам журналістської діяльності, зокрема викладеним в Етичному кодексі українського журналіста.

 

Одна перейдемо від теорії до практики. Серед десяти топових видань області, що потрапили до моніторингу  проєкту INFOCRIME.Кропивницький, свій збірник правил станом на сьогодні опублікувало лише видання  «Без купюр». Відповідний документ під назвою «Політика конфіденційності. Основи роботи і співпраці» читачі можуть знайти на сайті у розділі «Політика конфіденційності».

 

Зауважимо, медійники передбачили для себе чимало практичних правил. Ознайомившись з ними читачі зокрема можуть дізнатись про те що видання вживає всіх необхідні заходи для захисту даних від несанкціонованого доступу, зміни, розкриття чи знищення. Крім того «Без купюр» попереджає – «Якщо ви зареєстровані на нашому сайті, ми можемо відстежувати і аналізувати ваші дії на ньому. Беручи участь у громадській дискусії, ви погоджуєтеся на те, що ваші дії будуть публічними. Вони можуть бути включені у RSS-канали, API, і стати доступними для інших веб-сайтів за допомогою інших форматів. В результаті, надана вами інформація може з’явитись на інших веб-сайтах, блогах, та ін.».

 

Цікаво те, що Політика конфіденційності кропивницького видання «Без купюр»  дуже нагадує аналогічну редакційну політику «Української правди». Однак якщо на сайті УП дійсно можна зареєструватись, зокрема для розміщення на його сторінках власного блогу, то от у «Без купюр» такої можливості, принаймні наразі, немає.

 

Рекомендуємо кропивницьким «безкупюрникам» звернути увагу на ці недопрацювання та виправити їх. Тим не менш наголошуємо – уже той факт, що подібна політика з’явилась на сайті є хорошим знаком та свідчить про бажання медійників працювати відповідно до загальноприйнятих професійних та етичних стандартів.

 

Що ж інших видань, то віднайти редакційну політику чи подібний документ у них на сайтах нам не вдалось. «Гречка» у розділі «Про нас» зачепили етичні складові роботи редакції, згадали про історію створення та познайомили читачів з колективом та рубрикацією, редакція «Точки доступу»наголосила: «Ми молоді, креативні й щиро віримо, що дотримуємося стандартів журналістики. Йдемо в ногу з часом і робимо якісний контент», «Пульс» підготував відеовізитівку, а «Dozor» та «CBN» обмежились представленням колективу.  А от «Златопіль», «Прожектор», «Кіровоград 24»та «АкулаМедіа» не надали й такої інформації.

 

Враховуючи наявні результати залишається лише нагадати медійникам – відкритість перед аудиторією підвищує довіру читачів до видання. А це у конкурентному середовищі є важливою перевагою.

 

 

 

До переліку проаналізованих видань потрапили: Гречка, CBN, Точка доступу, Без купюр, DOZOR, АкулаMedia, Кіровоград24, ПульS, Златопіль, Прожектор.

Проєкт Infocrime здійснюється ГО Інститутом Масової Інформації за підтримки Фонду Thomson Reuters у рамках програми підтримки незалежних ЗМІ у країнах Східного партнерства, за підтримки Міністерства закордонних справ і у справах Співдружності націй Великої Британії.