#
#
Некоректні заголовки, кумедний піар «Великого будівництва» – огляд медіаманіпуляцій на Кіровоградщині
#

 

Піар Великого будівництва превалює серед усіх «джинсових» матеріалів у ЗМІ Кіровоградщини, Юлія Тимошенко лишається топ-спікером для «Прожектора», а судження та некоректні узагальнення потрапили в заголовки. Такими є тенденції в медіаполі області з 27 вересня по 1 жовтня.



За цей період команда INFOCRIME.Кропивницький промоніторила 743 новини 10 популярних сайтів, п’ятничні випуски новин трьох телеканалів, сторінки у соцмережах 10 місцевих посадовців і депутатів. Із них ми виявили 11 текстів з ознаками маніпуляцій, що на 30% менше показників попереднього тижня. Серед цих текстів у 5 були ознаки джинси, 4 – подавалася напівправда, 2 - судження подавалося як факт.



Дві новини ідентифікували як фейкові.



Напіарили фейк

З подачі пресслужби Кіровоградської ОДА сайти передрукували повідомлення про дорожні роботи із підводкою, в якій ні багато, ні мало, заявляється, що «вперше за часів Незалежності України звернули увагу на капітальний та поточний середній ремонт доріг місцевого значення у Кіровоградській області».



Якщо з функціями пресслужб, для яких насамперед важливий замовник, все зрозуміло, то загадкою лишається чому ЗМІ, які в першу чергу мають працювати для читача, поширюють у новинах таку відверту джинсу.



Відзначимо, що окрім популістично-іміджевого посилу, таке твердження продукує фейк. Адже замовлення на відповідні види ремонтів кожен охочий може побачити в системі Prozorro. До цього року робіт на дорогах місцевого значення проводилось чимало, нехай і не з такою частотою як нині.



У цьому можна пересвідчитись, звернувшись до Гуглу, прогулявшись вулицями міста чи банально переглянувши архівні новини на сайті все тієї ж ОДА. Там, наприклад, можна знайти новини про ремонт на дорогах місцевого значення в межах області та Кропивницького.



За нашими спостереженнями, у новинах про перебіг ремонтних робіт подається критично мало суспільно значущої інформації (наприклад, про кошторис, джерело коштів, строки виконання), але, натомість, багато реклами Великого будівництва. Подекуди, в текстах на три абзаци, у кожному з них є згадка про ВБ.



Закликаємо ЗМІ більш ретельно опрацьовувати релізи владних пресслужб, насамперед, інформуючи читачів про інфраструктурні проєкти, а не перетворюючись у піар-майданчики Великого будівництва. Яке, до слова, робиться коштом платників податків.



А батько де?

Судячи зі статистики переглядів, у новинних стрічках популярністю користуються публікації про покинутих у пологових будинках дітей. Не торкатимемось зараз суті подачі подібних новин, але звернемо увагу на заголовки. Якщо більшість ЗМІ, судячи з моніторингу, вже навчились вказувати коректні формулювання, аби не розпалювати у коментарях хейт, то деяким медійникам варто нагадати – пишучи, що «мати відмовилась від немовля», не забувайте й про батька. Тим паче, якщо в самому тексті сказано, що дитину віддавати до пологового дівчина прийшла разом з хлопцем. Коли ж оперативно дізнатися про батька не вдається, або пошук цієї інформації ще в процесі, варто про це зазначити у тексті та обрати більш коректний заголовок. Сотні коментарів під публікацією на «матір-зозулю», звісно, «розженуть» клікабельність, але не додадуть аудиторії важливої інформації та адекватного сприйняття.



Додатковий недодатковий вихідний

Ще одним прикладом факапного заголовку, який призводить до помилкового сприйняття інформації, стосується тексту про «додатковий вихідний».



І хоч в тексті пояснюється, що вихідний переноситься з суботи на п’ятницю і наступного тижня суботу доведеться «відпрацювати», заголовок про «Додатковий вихідний у жовтні» є хибним.



Звертаємо увагу ЗМІ на важливість коректних формулювань, адже відома тенденція прочитання новин у соцмережах не далі заголовку.



До вибірки потрапили матеріали, що були опубліковані у 10 популярних інтернет-виданнях та показані у випусках новин 3 телеканалів протягом 27 вересня – 1 жовтня. До переліку проаналізованих видань і телеканалів потрапили: Гречка, CBN, Точка доступу, Без купюр, DOZOR, АкулаMedia, Кіровоград24, ПульS, Златопіль, Прожектор, Вітер, TTV, UA:Кропивницький.

Проєкт Infocrime здійснюється ГО Інститутом Масової Інформації за підтримки Фонду Thomson Reuters у рамках програми підтримки незалежних ЗМІ у країнах Східного партнерства.

Останні новини
Оцінки, додумування та неточності в заголовках, піар політиків під виглядом інфоприводів, некоректні узагальнення – такими були тенденції маніпуляцій в медіапросторі Кіровоградщини протягом 11-15 жовтня.
Піар Великого будівництва превалює серед усіх «джинсових» матеріалів у ЗМІ Кіровоградщини, Юлія Тимошенко лишається топ-спікером для «Прожектора», а судження та некоректні узагальнення потрапили в заголовки. Такими є тенденції в медіаполі області з 27 вер
Багато джинси та судження замість фактів. Такими були тренди маніпуляцій в медіаполі Кіровоградщини протягом 20-24 вересня. За цей період команда проєкту INFOCRIME.Кропивницький промоніторила 665 новин 10 популярних сайтів, п’ятничні випуски новин трьох