#
#
Порохом єдиним. Джинса у топових онлайн-ЗМІ Кіровоградщини
#

На сторінка топових онлайн-видань Кіровоградщини досить часто можна зустріти збалансовані новинні матеріали, що стосуються політиків та партії місцевого та всеукраїнського рівнів. Однак попри загально-позитивне враження від наповнення стрічки новин місцевих медійників незначна кількість джинси, 0,8% від загальної кількості переглянутих новинних матеріалів, все ж потрапили “на сторінки” найрейтинговіших онлайн-ЗМІ регіону. 

 

Такими є короткі підсумку моніторингу матеріалів із ознаками політичної замовності в регіональних медіа, проведеного Інститутом масової інформації з 5 по 9 липня 2021 року. За цей час було проаналізовано 352 матеріалів 5 кропивницьких  видань Гречка, Точка доступу, CBN, Dozor та Без купюр.

 

Одразу почнемо з приємних новин – чотири з п’яти новинних порталів у вказані дати взагалі не були помічені на публікації джинси. Звісно, велику роль тут зіграв період міжвиборчого затишшя, коли подібні «тематичні матеріали» замовляють доволі рідко. Однак не це применшує важливості того факту, що серед усіх переглянутих матеріалів Гречки, Точки доступу, Dozor та Без купюр, немаркованої політреклами не було виявлено.

 

По суті, єдиним інформаційним порталом, серед топових ЗМІ регіону, які спокусились на публікацію джинси стало видання СBN. Останнє вже не вперше помічене на лояльності до «Європейської солідарності» та її лідера Петра Порошенка, тож не дивно, що саме ця політсила отримала на сторінках видання місце для своїх матеріалів. 

 

Мабуть найпоказовішим прикладом є перепубліковане відео з ютуб-каналу «Порохівниця» під звучним заголовком «Борщ, черешня та відеоспостереження: як Порошенко на фронт з’їздив (відео)». Сюжет-відеоблог розповідає про поїздку Порошенка на Донеччину, де нинішній нардеп передав 10-й окремій гірськo-штурмовій бригаді комплект відеоспостереження, а також вантаж черешні. Не обійшлось, звісно, без борщу з військовослужбовцями, собаки-порохоботки та кількох дещо сором’язливих міні-коментарів. Загалом – позитивне, компліментарне відео, покликане закріпити позитивний імідж «друга-солдат» за Петром Порошенко. 

 

Власне в подібному стилі було витримано й ще один матеріал, поданий, правда, більше в новинному форматі – «Порошенко: наступний комплект оптичної розвідки збираємо для 72-ї бригади (фото)».  «Агітка», розповсюджена штабом «Європейської солідарності», розповідає про відвідини п’ятим президентом благодійної акції «Музичнo-кулішева субота», передачу обладнання для атовців та збір коштів для нових поставок. Маркуванням «реклама», чи хоча б чимось подібним, видання CBN, на жаль, не скористалося.

 

Випадків контрагітації за період моніторингу не було. Однак мала місце політична маніпуляція. Так, в заголовок новини про потенційне призначення на посаду керівника апарату Кіровоградської ОДА місцевого юриста та політика Павла Топчія, журналісти додали згадку про партійну приналежність кандидата. От тільки з партіями журналісти «помилились», записавши Топчія до лав «Батьківщини», з якою він досить давно не співпрацює. 

 

Проєкт Infocrime.Кропивницький отримав від політика коментар в якому той підтвердив, після «Батьківщини» останній співпрацював із «Силою людей», якій і наразі симпатизує. Даний факт представники проєкту описали та навіть вказали на розповсюджену журналістами маніпуляцію через соціальні мережі Телеграм та Фейсбук, однак назву публікації CBN так і не змінило.  

 

Загалом, враховуючи кількість новин, що були опубліковані виданням CBN  з 5 по 9 липня, «джинса» у стрічці новина склала майже 3%.

 

 

 

Павло Лісниченко, регіональний представник Інституту масової інформації в Кіровоградській області. 

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відбиває точку зору USAID, уряду США та Internews.