#
#
Статистика понад усе. “Ковідні новини” у топ-ЗМІ Кіровоградщини
#

Кропивницькі топові видання не забувають про коронавірус, однак не перенасичують стрічку новин «пандемічною» інформацією. Такий короткий висновок моніторингу місцевих ЗМІ проведеного з 1 по 5 листопада регіональними представниками Інституту масової інформації. 

 

Відслідковуючий тематичний склад новин щодо COVID-19, брались до уваги матеріали, що висвітлювали статистику захворюваності/госпіталізації/смертності, карантин та карантинні обмеження,  стан ковідних лікарень,  вакцинацію і видачу сертифікатів, що її підтверджують, антивакцинаторські тенденції/рухи у регіоні, а також правопорушення, пов'язані з пандемією, карантинними обмеженнями, підробними сертифікати тощо.

 

Загалом було проаналізовано 360 новин п’яти найпопулярніших видань області та Кропивницького - Гречка, Точка доступу, CBN, Dozor та Без купюр. При цьому було встановлено, що лише 50 з них, або 14%, стосуються тематики коронавірусу.  

 

Найбільшу частку новин, присвячених захворюванню та всьому, що відбувається навколо нього, має за згаданий період видання «Без купюр». Попри загалом мляву стрічку новин – лише 36 текстів за 5 днів, число «ковідних» публікацій сягає 22% від загальної кількості новин в стрічці. Окрім вже традиційної статистики захворюваності/госпіталізації/смертності видання чи не єдине розповіло аудиторії про ініціативу студентів місцевого медвишу, які зняли відео з ковідного відділення Кіровоградської обласної лікарні. За інформацією журналістів, студенти «зафільмували моменти, які щодня бачать та проживають лише медики та тяжкі хворі на COVID-19, поки більшість населення все частіше відмовляється від засобів захисту чи нехтують вакцинацією». Містить новина й саме відео, яке, незважаючи на доволі короткий хронометраж, є вельми емоційним та змістовним. 

 

А от лідером саме за фактичною кількістю “ковідних новин” стало Центральноукраїнське бюро новин (CBN) на «шпальтах» якого за робочий тиждень знайшлось місце для 18 тематичних публікацій. Це 16% від загального числа текстів. 

 

Характерно, що медійники ретранслювали як інформацію регіонального характеру, так і висвітлювало події всеукраїнського масштабу. Інформаційні повідомлення бюро при цьому вирізнялись намаганням доповнити короткі статистичні звіти додатковою корисною інформацією. 

 

Для прикладу, у стрічці новин CBN знайшлось місце для інформації про оплату роботи медиків, що проводять на Кіровоградщині кампанію зі щеплення від коронавірусу. 

 

Медійники не лише повідомили про власне суму коштів, які Національна служба здоров’я виплатила лікарням, а й надали читачам можливість ознайомитись з протипоказаннями для проведення вакцинації. 

 

Крім того, Центральноукраїнське бюро новин виявилось єдиним з досліджених нами видань, що оприлюднило інформацію щодо порушень, пов’язаних з ігноруванням карантинних обмежень. Такий підхід медійників порадував, оскільки більшість новин про коронавірус в регіональних медіа все ж обмежувалась сухою статистикою. 

 

Маємо на Кіровоградщині й ЗМІ, що фактично ігнорує коронавірус та доволі «неохоче» публікує інформацію про пандемію. Мова про видання «Dozor», яке за перші п’ять днів листопада опублікувало лише одну новину на задану тематику. Та й та стосується придбання апаратів ШВЛ для «ковідних» лікарень області та більше розповідає про роботу депутатського корпусу Кіровоградської облради. 

 

Загалом найбільше топові видання регіону приділили уваги статистиці захворюваності/госпіталізацій/смертності - 44% від загального числа ковідних новин. Ще по 20% матеріалів стосувались вакцинації та стану лікарень, 6% текстів було присвячено карантину та карантинним обмеженням, 2% зібрали “ковідні правопорушення” та інші пов'язані з коронавірусом тематики.

 

Прикметно, що за моніторинговий періоду новин щодо антивакцинаторських рухів чи настроїв у регіоні опубліковано не було. Власне як не було помічено й самих мітингів антивакцинаторів.

 

 

 

Павло Лісниченко, регіональний представник Інституту масової інформації в Кіровоградській області. 

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відбиває точку зору USAID, уряду США та Internews.